Dag 2 - dinsdag 9 april

10 april 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag stonden we op na goed geslapen te hebben (op een klein beetje gesnurk van meter Karen na :-)), we hebben ons klaargemaakt en onze valiezen ingepakt want we gingen naar een ander hotel.

Bij het ontbijt verschoot ik van al het plastic dat gebruikt werd, alles maar echt alles was in plastic; de borden,de bekertjes, het bestek, de tasjes, ...

Ondanks alle plastic was het wel een cool ontbijt want er waren wafelijzers en deeg waar je je eigen wafels kon bakken 🙂

Na het ontbijt zijn we naar een winkelcentrum geweest waar ik complimenten ontving van een mevrouw over mijn broekpak.

Bij de check-in van het volgende hotel stond er een vriendelijke mevrouw aan de receptie die mijn broekpak ook zeer mooi vond zeker met het hoedje dat ik erbij droeg, ze zij dat ik haar deed denken aan de leuke jaren 90 en dat ze zelf al lang zo een broekpak wou 🙂

Het hotel ligt in de staat New Jersey, vlakbij de Hudson rivier, met een ferry trokken we richting New York city. Leuke ervaring, jammer van de laaghangende mist, zo zagen we de beroemde skyline niet in al zijn glorie! Voor onze geplande rondleiding gingen we eerst gaan lunchen.

We hadden moeite met het zoeken naar een leuk plaatsje maar uiteindelijk toch iets gevonden:
Wanneer we binnen gingen was er een heel druk alles ging heel snel, we liepen naar de broodjesafdeling en daar waren we ook direct aan de beurt, tijd om na te denken was er niet en dus kozen we allebei snel iets dat ons lekker leek

We namen ook een drankje en gingen afrekenen
Na onze typische Amerikaanse lunch die we hadden meegekregen in een zakje (zoals in de films) gingen we op zoek naar het gebouw waar we moesten zijn voor de rondleiding die meter Karen had geboekt.

Ons goede oriëntatiegevoel liet ons weer een beetje in de steek maar uiteindelijk waren we er nog dik op tijd.

We hebben samen met een overlevende van de ramp van 9/11 een rondleiding gehad en ze vertelde ons haar eigen aangrijpende verhaal over hoe zij het heeft kunnen overleven.

Na deze rondleiding zijn we iets gaan drinken om daarna eens naar de Brooklyn bridge te stappen maar toen we daar over waren waren we een beetje moe en besloten we met de metro terug te keren

We wisten totaal niet welke metro we moesten nemen en namen de eerst die aankwam voor 1 halte, we dachten dat we juist waren maar eigenlijk zaten we totaal verkeerd maar dat hadden we niet door en dus namen we de volgende metro ook voor 1 halte tot we door hadden dat de totaal verkeerd waren 🙂

Een man een een vrouw hebben ons dan geholpen met de juiste metro voor ons te zoeken en toen we er eindelijk opzaten werd er omgeroepen dat de metro niet meer verderging en dat iedereen dus moest afstappen
We besloten om dan maar te voet terug te keren

Aangekomen in het hotelletje was ik dood moe en meter Karen is dan slaatjes gaan halen om te eten wat ons gesmaakt heeft, nadien zijn we ons klaar gaan maken en gaan slapen

Jolien