Dag 6 - zaterdag 13 april

13 april 2019 - New York City, Verenigde Staten

Deze ochtend hebben we uitgeslapen, vooral ik eigenlijk, meter Karen was weer vroeg wakker zoals gewoonlijk.

We hebben ontbeten en hebben rustig de planning gemaakt voor de volgende dagen, we moeten nog heel veel kzien en doen maar er is niet meer zo heel veel tijd!

In 1 van de reisgidsen had Meter Karen gelezen dat de boten die naar Staten Island varen langs het Vrijheidsbeeld passeren, deze shuttle dienst is gratis. Het is het proberen waard.

We kwamen net op tijd aan waardoor we bijna niet moesten wachten en direct mee konden op de eerstvolgende boot. We kwamen voorbij Lady Liberty maar hadden niet echt een heel goed zicht want  we waren met velen. Bij de retour besloten we dan ook om op een lagere verdieping te gaan zitten en daar was bijna niemand, wat ons een veel beter uitzicht opleverde.

Het was een heel warme dag en na de eerste boottocht, hadden we er nog eentje gepland: met de ferry richting Williamsburg in Brooklyn, er was daar een foodtruck festival.

Er was mega veel volk en er waren ook mega veel kraampjes met lekkers, volgens de website ongeveer 90 kraampjes.

Na alle kraampjes te hebben bekeken besloten we dat de pizza er wel heerlijk uitzag en dat we die gingen nemen, we deelden samen zodat we nadien ook nog bij een ander kraampje een dessertje zouden kunnen proeven want de porties zijn hier altijd heel groot.

Voor het dessertje kozen we voor een ijssandwich (twee koekjes met ijs er tussen), ook dat was weer een geslaagde keuze.

We hebben er van genoten en zeker met het warme weer en het zonnetje dat scheen. Hier en daar wat mensen spotten, kan heel plezant zijn.

Na het foodtruck festival, gingen we richting allemaal leuke winkeltjes die in een boekje stonden dat ik had gekregen voor mijn verjaardag van meter Karen.

Google maps is ook onze beste vriend geworden op deze vakantie (voor meter Karen eerder nog een kennis maar het gaat beter en beter :-))

We hebben een paar vintage winkeltjes gezien en ook de hippe buurten in Brooklyn verkend, zoals bij de gids toer van gisteren. Ook zijn we nog iets kleins om te eten gaan kopen want echt veel honger hadden we niet, ons oog viel op pizza chips, we waren heel verwonderd dat dit bestond.

Wanneer het stilletjes aan donker werd, vertrokken we richting Rockefeller, het plan was om helemaal naar boven te gaan en een uitzicht te hebben over de stad.

Aangekomen bleek er een immense wachtrij te zijn waar we meer dan een uur zouden moeten wachten dus zijn we maar gewoon richting hotelletje vertrokken.

Onderweg een hotdog van Nathan’s verorberd. Nathan’s hotdogs zijn een begrip.

Weer eens de metro op!

Ondanks onze goeie kennis geraakten we er nu toch maar weer niet uit want er waren heel veel metro’s gesloten in het weekend voor werken. We hebben nog heel veel gestapt en hier en daar een halte genomen tot we uiteindelijk aan de ferry aankwamen die richting het hotelletje ging.

Beide uitgeput door een vermoeiende maar leuke dag gingen we slapen.

Jolien

ps, er zijn nog extra foto’s van gisteren op de blog geplaatst