Dag 4 - donderdag 11 april

11 april 2019 - New York City, Verenigde Staten

We stonden ‘s morgens vroeg op en zijn gaan ontbijten in het hotel, vandaag waren er pannenkoekjes met stroop en suiker 🙂.

Na het ontbijt hebben we de dag een beetje voorbereid en zijn we met de metro vertrokken richting Moma, we namen gelukkig de juiste metro want we beginnen het eindelijk een beetje te begrijpen.

Aangekomen in het museum zijn we naar de allerhoogste verdieping gegaan en daar hebben we schilderijen van van Gogh en Monet en nog andere bekende schilders gezien, na het museum bezoek zijn we nog heel effjes in de winkel van het museum gaan rondsnuffelen.

We hebben niks gekocht maar het was wel eens leuk om rond te kijken.

Nadien zijn we met de metro naar de Flour shop geweest waar je allemaal kleine cakjes kon eten enzo en er waren ook cookiestaarten echt allemaal coole zoete dingetjes.

We hebben dan zelf een paar mini cupcakjes gegeten en er waren twee Amerikanen die een hele taart hadden besteld en met ons wilden delen.
Het was echt heel gezellig.

Daarna zijn we doorgegaan op weg naar iets waar we konden eten want cupcakjes zijn geen echt middag eten en we besloten om in de Dean en Deluca te gaan lunchen, een aanrader van een vriendin van meter Karen.

Onderweg daar naartoe zijn we weer is heel verkeerd gelopen maar daardoor zien we wel veel meer van de stad, zo hebben we een winkel gezien waar er allemaal ouderwetse stikmachines tegen de muur hangen, echt een fotootje waard.

Voor we gingen eten zijn we de Allstars winkel nog binnen geweest en er waren enorm veel coole schoenen met originele patroontjes.

Er was zelfs een deel waar je je eigen Allstars kon samenstellen en personaliseren.

Nadien kwamen we eindelijk bij de plaats waar we gingen lunchen, een soort winkelachtige eetplek met tafeltjes.

Ik ging voor een quiche achtig ding en meter Karen voor groentjes met tonijnsalade, het was lekker.

Na de lunch zijn we naar een gezellig bibliotheek gegaan om effjes rustig te pauzeren.

We zijn weer vertrokken en zijn een leuk winkeltje vol planten binnengegaan.

Het was een klein schattig winkeltje maar echt echt vol planten, overal waar je keek, er waren er echt super veel.

En dan zijn we naar een cursus deeg maken geweest om deeg te maken dat je zo kan eten en het was een hele leuke ervaring, we hebben dan ook onze eigen smaken mogen samenstellen en maken.

Ik had gekozen voor eentje met oreo’s en witte chocolade en een andere met m&m’s en Nutella en een beetje karamel, meter Karen was voor peanutbutter en voor een mengeling van oreo’s en m&m’s gegaan.

Na de cursus hebben we de metro genomen (nu zijn we echt experts) om naar huis te gaan met een tussenstop in de Apple store waar meter Karen toch besluit om de iPhone Xr te kopen na lang twijfelen.

Zo is ze even hip als moeke 🙂.

Aangekomen in het hotelletje zijn we snel gaan slapen want het was weer een vermoeiende dag

Jolien

1. Ilse en Kris:
    12 april 2019
    Goed zo Karen .. geld moet rollen !
    Geweldig tof om je verslag te lezen Jolien .. amuseer jullie nog goed daar !
  2. Linde:
    13 april 2019
    Wow, Jolien, het ziet er daar echt geweldig uit! Ik ben zo jaloers! Geniet er nog van xxx
  3. Inge:
    13 april 2019
    Jolien, helemaal jouw meug vandaag: cookiestaarten eten, koekjesdeeg maken, planten kijken en shoppen. Gelukkig mogen er geen planten mee het vliegtuig op 😉