Dag 1 - maandag 8 april - Wij zijn vertrokken!

8 april 2019 - Kopenhagen, Denemarken

Deze morgen nog wat gewerkt, nog even langs moeke en vake, ja, zoals altijd was ik toch het stress kippeke.

Iets na 12u zijn Inge en Jolien mij komen ophalen. In Zaventem een tussenstop om nog een reisgids uit te halen bij Véronique en Bart.

Dan naar de luchthaven. We waren meer dan op tijd, het lijstje overlopen dat we niets vergeten waren: paspoort (gelukkig niet meer onder de scanner zoals 2 jaar geleden...), ESTA - electronische visum - toelating dat ik met Jolien op reis mag....Nog een valies herschikt, slotje bijgekocht, naamkaartjes aangehangen, (leve Tenneco: we hebben echt nog massa’s nametags over, dus als je er wil, geef een email gil!) richting check in.

We vliegen met SAS over Kopenhagen naar Newark, New Jersey. Boekingklasse SAS plus is een soort economy plus, geeft recht op wat betere zitplaatsen, fast lane bij de security, toegang tot de lounges, en ook snellere check in, fijn want de file bij de check in was lang genoeg.

Deze service was niet zo duur en wel een fijne ervaring (is vooral rustiger!)

Jolien haar eerste lange afstandsvlucht mag er eentje zijn voor in de boekjes!

The loft lounge van Brussels Airlines is in orde. Iemand van Neuhaus was daar live paaseitjes aan het maken. Jolien haar interesse was gewekt en is naar de uitleg gaan luisteren, eigenlijk was het een privé sessie voor haar alleen! Jolien vertelde haar ervaring met pralines maken bij vake Bierbeek. Manier van werken was hetzelfde.

Vlucht naar Kopenhagen verliep vlot. Ja, er was wat gekneep in mijn hand, maar da’s ok. Lichte lunch op het vliegtuig: lekkere zalm.

Nu zitten we in de lounge in Kopenhagen te wachten op de vlucht naar Newark! Spannend!